بین تافل و ایلتس کدام ازمون را انتخاب کنیم؟

تاریخ ارسال: 17 فوریه 2020

نمرات آزمون‌های تافل و آیلتس برای دانشگاه‌ها و نهادهای علمی از درجه اعتبار بالایی برخوردار است. اما اینکه کدام آزمون برای ما مناسب‌تر است یا کدام آزمون راحت‌تر است و کدامیک را انتخاب کنیم به چند عامل بستگی دارد. برای پاسخ به این قبیل سوالات ابتدا باید قدری درباره ساختار و مدت زمان این دو آزمون بدانیم. در این مقاله اطلاعاتی آمده است که می‌تواند در این انتخاب شما را یاری کند.

نگاهی به آزمون تافل و آیلتس

به طور کلی این دو آزمون دارای تفاوت‌هایی در نوع ارزیابی، ساختار، سوالات و حتی کاربرد برای ارائه به منظور اهداف مختلف (مثل تحصیل، مهاجرت و غیره) هستند. هم آزمون تافل و هم آیلتس آکادمیک، دانش زبان آکادمیک افراد را می‌سنجند، گرچه آزمون آیلتس علاوه بر فرمت آکادمیک، در قالب عمومی (General) نیز برگزار می‌شود. آزمون آیلتس جنرال برای افرادی که قصد مهاجرت به بریتانیا، کانادا و استرالیا دارند و قصد تحصیل ندارند، بسیار مطلوب است و آزمون آن نیز بسیار آسان‌تر از آیلتس آکادمیک یا تافل است.
آزمون آیلتس برای افرادی که دارای دانش خوبی در زبان انگلیسی هستند و فرصت کمی نیز برای آزمون دارند مناسب است، زیرا آزمون تافل بسیار وابسته به Skill ها می‌باشد و آماده شدن برای این مهارت‌ها زمان زیادی می برد. بنابراین چنانچه زبان شما ضعیف است و زمانی حدود 5 تا 6 ماه برای آزمون دارید، امتحان Toefl برای شما مناسب‌تر است زیرا در این مدت تنها روی Skill ها تمرکز می‌کنید و نمره بالاتری می‌توانید بدست آورید.
بخش Writing هر دو آزمون تافل و آیلتس از دو تکلیف (Task) تشکیل شده است. سوالات Task اول تافل و آیلتس با یکدیگر متفاوت است. در سوال اول تافل، ابتدا آزمون دهنده متنی آکادمیک را در خصوص یک موضوع خاص به مدت 3 دقیقه بر روی مانیتور خود مطالعه می‌کند، سپس به یک فایل صوتی در خصوص آن موضوع گوش می‌دهد. آزمون دهنده باید در مدت بیست دقیقه نظر موافق یا مخالف خود را در خصوص آن موضوع در قالب یک متن 250 تا 300 کلمه‌ای بنویسد. اما در Task اول آزمون آیلتس پرسشی در خصوص یک نمودار، جدول یا گراف پرسیده می‌شود و آزمون دهنده می‌بایست در 250 کلمه اطلاعات مربوط به آن جدول، نمودار یا گراف را توصیف کند و در قالب نوشتار آکادمیک بنویسد.
اما سوالات Task دوم بخش Writing هر دو آزمون Independent Task نام دارد و بسیار مشابه یکدیگرند. در این سوال نظر و عقیده متقاضیان در خصوص یک موضوع مورد پرسش قرار می‌گیرد و از متقاضی انتظار می رود در قالب یک نوشته 350 تا 400 کلمه‌ای به این سوال پاسخ دهد. سوالاتی نظیر “آیا شما ترجیح می‌دهید به صورت گروهی درس بخوانید یا انفرادی؟” از جمله این سوالات است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.